top of page
Skribentens bildHjalmar Brage

BabySam samlar in besöks- och försäljningsdata i 30 butiker

Danmarks största kedja för babyutrustning BabySam kommer att IMAS flexibelt besöksräkningssystem för att optimera besöksupplevelsen i sina 30 butiker. Besöksdata kan användas för att se antalet besökare för alla butiker och försäljningsdata kan användas för att veta hur många besökare som konverterar till kunder.

När du kombinerar butikens försäljningsdata med besöksdata får du butikens konverteringsgrad. KPI:et är en av de mest använda och hjälper till att skilja mellan besökare och kunder på ett mycket enkelt sätt. Du kan läsa mer om KPIer för detaljhandel här.


Om BabySam

BabySam etablerades 1973 och är Danmarks största och mest innovativa kedja för babyartiklar med ett rikstäckande nätverk av 30 butiker, samt institutionsförsäljning och webshop.


Om IMAS Group

IMAS förser köpcentrum, butiker, retailkedjor, städer och offentliga aktörer med information om antalet besökare, rörelsemönster och mer avancerad statistik om kön, ålder och uppehållstid. Informationen samlas bland annat in genom kundräknare.


Comments


bottom of page