Den danska butikskedjan Basic & More kommer att använda besöks- och försäljningsdata från IMAS Group för att optimera försäljningen. Butikens konverteringsfrekvens är en av de nyckeltal som kommer att användas.
Det populära danska företaget kommer att till årsskiftet ha sex butiker och erbjuder ett brett utbud av hem- och kroppsrelaterade produkter som har överproducerats eller kanske är felaktigt förpackade.
Basic & More har valt IMAS Groups flexibla personräkningslösning, som kommer utan bindningstid och noll dolda startavgifter. I IMAS besöksanalysverktyg Xperio kan ett brett utbud av produktivitetsanalyser köras. En av dem är butikens konverteringsfrekvens och den kan användas som en nyckelprestandaindikator (KPI) för att förbättra butiksdriften genom att sänka kostnaderna och öka försäljningen.
Konverteringsgraden är andelen butiksbesökare som gör ett köp och blir kunder. Du kan läsa mer här om hur du beräknar KPI:er för detaljhandel och besöksanalys.
Om Basic & More
Den populära danska butikskedjans affärsmodell är att sälja produkter som har överproducerats, utgått eller felaktigt förpackade. Syftet är att göra skillnad och ta ansvar för överflöd av tillverkade varor runt omkring oss.
Comments