IMAS köper upp Antso AB


IMAS AB har tecknat avtal om att förvärva Antso AB. Förvärvet är en del av tillväxtstrategi för IMAS Group, som vill stärka sin närvaro i Sverige.

IMAS och Antso kommer att komplettera varandra inom områdena besöksstatistik, wifi-tracking och produktivitetsinformation för köpcentra, butikskedjor och stadskärnor.

Antso AB har verkat på den svenska marknaden sedan 2006. Deras tjänster och mjukvara kommer att komplettera IMAS på ett mycket bra sätt. Vi tar det bästa ur deras portal och integrerar det med vår portal Xperio. Det kommer att komma våra befintliga kunder till stor nytta.

I samband med förvärvet kommer Antso AB’s grundare Antero Rådebratt tillsammans med resten av sitt team, ansluta sig till IMAS Group. Antero Rådebratt är utbildad centrumutvecklare och kommer tillföra fokusområdet Stadskärnor mycket god kunskap.

"Jag är mycket glad över den här möjligheten. Genom IMAS Groups väl etablerade kanaler har vi en stor möjlighet att öka vår tillväxt ", säger Antero Rådebratt, VD på Antso AB.

Företagen har båda haft som mål att ligga i framkant med produktutveckling, och att ge sina kunder de bästa och senaste lösningarna på marknaden. Detta är ett naturligt steg för att bli ledande på den svenska marknaden.

#public #retail #stadskärna #besöksräkning #IMAS #Antso #FoU

23 visningar
IMAS_logo_white_400-px.png
SITEMAP
KONTAKT

fd@imas.net

+46 760 09 42 00

 

IMAS Sweden AB

Vällebergsvägen 19

45930 Ljungskile

Org.nr. 556723-9552

SOCIALT
  • LinkedIn
  • Facebook

© 2020 Integrated Marketing & Analysis Systems Sweden AB