Røa Torg i Oslo har valt att räkna sina besökare i realtid med hjälp av besöksräknare från IMAS. Det nya köpcentret kommer också att använda IMAS lösning för omsättningsregistrering (IBS) av POS-data från butikerna. Kombinationen ger köpcentret en rad nya data för analyser, konverteringsgrad är ett exempel. Lösningen kommer utan bindningstid och startavgift.
- Det är en stor trygghet för både anställda och besökare i Røa Torg att kunna räknare besökare i realtid då vi vet alltid hur många som finns i lokalerna, säger Gry Eklund Strat, marknadschef på Røa Torg.
Besöksräknong och omsättningsregistrering (POS-data) ger nya möjligheter för köpcentret
När du kombinerar besöksräkning med omsättningsregistrering (IBS) öppnar du upp helt nya nya möjligheter när det kommer till kundanalyser,.
- Du kan göra bättre och djupare analyser av besök- och köpbeteende. Till exempel kan du nu se hur många av dina besökare som faktiskt köpte något, denna KPI kallas för konverteringsgrad (antal kvitton / antal kunder). Det är ett ovärderligt verktyg för både köpcentrum och butiker, säger Edward H. Valholm, Key Account Manager på IMAS.
Guide: Konvertera besökare till kunder
Om Røa Torg
Om IMAS
IMAS förser köpcentrum, butiker, retailkedjor, städer och offentliga aktörer med information om antalet besökare, rörelsemönster och mer avancerad statistik om kön, ålder och uppehållstid. All information hanteras enligt GDPR. WiFi-tekniken vi använder oss av är unik och ensam att möta Integritetsskyddsmyndigheten krav.
Comments