top of page

Optimera din evenemangsstrategi med besöksdata: Den senaste trenden för dig som jobbar med event

Just nu får vi många frågor om att kunna samla in besöksdata vid evenemang. Utställare och arrangörer inser vikten av att samla in korrekt data om besökarnas beteende vid evenemang, allt för att kunna fatta välgrundade beslut om sin mässmonter och framtida evenemangsstrategi.

Som evenemangsspecialist vet du att utställningar och mässor är fantastiska möjligheter att visa upp ditt varumärke, få kontakt med potentiella kunder och nätverka med branschkollegor. Men hur tar man på ett enkelt sätt reda på hur många besökare montern får och hur många nya kontakter som knyts?


Maximera avkastningen på din evenemangsinvestering

Med besöksdata syftar vi på antalet personer som besöker din monter eller utställningsyta under ett evenemang. Genom att spåra denna data kan du få värdefulla insikter om dina besökares beteende, vilket kan hjälpa dig att optimera din monters prestanda och öka din ROI.


Vi på IMAS erbjuder ett smart besöksräkningssystem som noggrant spårar besökarnas rörelser och samlar in värdefulla besöksdata. Med vår teknik kan du mäta när flest besök sker, hur länge de stannar, hur stor andel som går in, till och med demografisk data som män respektive kvinnor.


En av de viktigaste fördelarna med att samla in besöksdata är att det låter dig skräddarsy dina budskap och erbjudanden. Om du till exempel märker att din monter upplever mest trafik under en viss tid på dagen, kan du justera din personalnivå eller schemalägga en speciell händelse så att den sammanfaller med tiden då det kommer flest antal besökare.


Optimera din evenemanget med besöksdata

Det kan även vara så att du märker att dina besökare tillbringar mycket tid i din monter men att du trots detta inte knyter tillräckligt många nya kontakter. Genom att använda besöksdata kan du göra justeringar och sen mäta vilken effekt ändringarna gjorde.

Förutom att optimera din monters prestanda kan insamling av besöksdata också hjälpa dig att fatta välgrundade beslut om framtida händelser. Genom att analysera dina besöksdata kan du identifiera trender, förstå din målgrupps behov och fatta datadrivna beslut om vilka evenemang du ska delta i och hur du fördelar dina resurser.


Summerat

Om du letar efter sätt att ta dina utställningsmontrar till nästa nivå och locka fler besökare, ska du överväga att investera i ett besöksräkningsssystem. Med statistiskt insamlad information till hands kan du optimera din monters prestanda, öka din ROI och fatta välgrundade beslut om din framtida evenemangsstrategi.


Vi har varken någon bindningstid eller dolda startavgifter, läs mer om vårt system här.


bottom of page