Öka noggrannheten i besöksstatistiken, räkna dina kunder, inte de anställda.
Denna funktion presenteras närmare på årets EuroCIS i Düsseldorf i Hall 10 på stand B 26 där IMAS ställer ut tillsammans med Xovis.
I många butiker utgör butiksmedarbetarna en relativt stor del av kundbasen som normalt räknas.
Oavsett om det är för att hjälpa kunder i en modebutik, fylla på eller snabbt rensa hyllor under kampanjer eller i high-end lyxbutiker där individuell kundservice är fokus. Att skilja dina kunder från personalen är nyckeln till bra butiksanalys. När du räknar kunder med en AI-aktiverad sensor får du verktyget du behöver för att skilja mellan kunder och anställda.
Den nya personal uteslutningsfunktionen lyfter kundräkningen till nästa nivå med hjälp av AI (artificiell intelligens). Dessutom ger det dig möjlighet att till exempel tolka data för att hitta svaga områden i butiken eller området som direkt påverkar din omsättning och försäljning. Hitta och definiera områden där kunder oftare står ensamma och sedan rikta ditt fokus på att få anställda dit snabbare.
Personuppgifterna för varje anställd skyddas och skyddas eftersom det inte finns någon identifieringsprocess. Det finns också ingen spårningsfunktion som ger en överblick över var arbetstagaren är i området. Allt som behövs är en praktisk liten och generisk passiv namnetikett eller -sticka som varje anställd bär med sig när de är på jobb.
Comments