• Hjalmar Brage

Teknikmagasinet ger kunderna bättre service och erbjudanden med hjälp av besöksräknare

Den välkända detaljhandelskedjan Teknikmagasinet kommer i framtiden att räkna sina kunder och besökare med hjälp av besöksräkningstjänster från IMAS. – Förutom att planera bemanningen är det viktigt för oss att kunna styra våra erbjudanden, säger Olle Müller, Head of Sales Development på Teknikmagasinet.





Samtliga Teknikmagasinsbutiker kommer inom kort att vara utrustade med besöksräknare för att ännu bättre kunna möta besökarnas önskemål.


- Det har gått väldigt smidig med kontakten med IMAS, berättar Olle Müller, Head of Sales Development på Teknikmagasinet.


- Det är hedrande att Teknikmagasinet gett oss det här uppdraget. Avtalet är ett bevis på att vi kan erbjuda marknaden en flexibel och skräddarsydd produkt till en fast månadspeng utan några som helst bindningstider, säger kundansvarig Tobias Henriksen på IMAS.


Teknikmagasinet vill med hjälp av kundräknarna (som de också kallas) skapa bättre planering och öka förståelsen om sina marknadsföringsinsatser.


- Vi satsar på att kunna erbjuda våra kunder bättre service och erbjudanden. Vi kan till exempel planera vår bemanning utifrån när vi har som mest kunder, men också följa och styra våra marknadsföringsinsatser med hjälp av informationen från kundräknarna, säger Olle.


Via IMAS egna webbportal Xperio kommer Teknikmagasinet kunna ta del av rapporter och information från besöksräknarna.


Teknikmagasinet har idag cirka 50 butiker i Sverige och ett 40-tal i Norge. Här kan du läsa mer om företaget.

14 visningar
IMAS_logo_white_400-px.png
SITEMAP
KONTAKT

fd@imas.net

+46 760 09 42 00

 

IMAS Sweden AB

Vällebergsvägen 19

45930 Ljungskile

Org.nr. 556723-9552

SOCIALT
  • LinkedIn
  • Facebook

© 2020 Integrated Marketing & Analysis Systems Sweden AB