Image by Ryoji Iwata

Varför besöksräkning?

Samla in information, analysera och förbättra

 

Mer kunskap skapar ökad förståelse om besökarna. Med hjälp av kundräknare, analysverktyg och ett öppet tillvägagångssätt prövar man sina teorier genom att mäta och försöka förstå orsaken till förändringar besöksstatistiken. Just precis det här handlar besöksräkning om.

Image by Jacek Dylag
Image by Markus Spiske

ETT VETENSKAPLIGT TILLVÄGAGÅNGSSÄTT

Oavsett om man forskar inom den senaste nanotekniken eller driver ett varuhus är nyckeln till utveckling ett öppet och vetenskapligt tillvägagångssätt. Eftersom det är ofrånkomligt att vara helt opartisk använder sig vetenskapen sig av mätningar för att försöka förstå omvärlden.

 

Statistisk insamlad information tar inte hänsyn till känslor eller åsikter. Det är därför butiker och offentliga aktörer samlar in och analyserar information om besökare.

Hur går man tillväga och hur gör man konkret?

Innan du investerar i något börja med att svara på frågorna varför ska ni egentligen mäta antalet besökare eller ta reda på var besökarna befinner sig? Vem har nytta av den här informationen och vem kommer ansvara för att följa upp rapporterna som finns i analysverktyget? Om man har bestämt sig för att det är en bra idé att börja mäta så handlar det bara om att komma igång och börja testa sig fram. Det är inte svårare än så.

Image by Emily Morter
Image by Priscilla Du Preez

bättre besöksupplevelse och ökad vinstmarginal

Den som vill börja kan exempelvis starta med att mäta hur många besökare verksamheten eller platsen har, man kan också välja att fördjupa sig med en gång eller så räcker det med att mäta en sak. Allt beror på verksamhetens behov. Vi våra system kan man enkelt se hur många som är män respektive kvinnor, samt hur många som är barn och vuxna.

 

Vill man mäta hur många som går förbi butiken eller lokalen sätter man upp en extra besöksräknare som räknar antalet passerande utanför entrén. Då får vi tillgång till ett nyckeltal som kallas för capture rate. När vi tar reda på hur stor del av våra besökare som handlar något eller genomför en önskad handling kallas det för konverteringsgrad (hitrate).  Några kanske vill veta hur länge besökarna stannar inom en viss yta, det kallas uppehållstid (dwell time). Det här är bara några exempel på mätningar som kan ligga till grund för beslut som kan öka besöksupplevelsen och vinstmarginalen.

SKAFFA BESÖKSRÄKNARE UTAN BIDNINGSTID

Vi har gjort det enkelt för dig och inkluderat allt som du behöver för att räkna besökare och kunder. Personlig service, support och underhåll ingår till en fast månadskostnad. Från 385 kr i månaden. Ingen bindningstid. 

Image by Leone Venter

385KR/

MÅN

KONTAKTA OSS IDAG

Välkommen att boka en presentation, ett möte eller ställ en fråga. 

VÅR EGEN WEBBPORTAL

Genom vår Xperio-webbapplikation är det enkelt för användaren att producera rapporter med besökarstatistik efter timme, dag, vecka, månad och år. Det är också lätt att se vilka tider och vardagar de flesta besökare kommer till butiken.

 

Öppet api

Xperio har ett väldokumenterat API med möjlighet att ansluta dina egna applikationer för att hämta och skicka data till och från system.

XPERIO

Öppet

API

Här FINNS VI

Med över 30 000 installationer och flera hundra kunder spridda över Europa och Sydostasien har vi etablerat starka relationer med våra kunder och leverantörer. Huvudkontoret för vår nordiska verksamhet finns i Sverige, huvudkontoret för Europa i Tyskland och för Syd-Sydostasien i Indonesien.

30 000+

INSTALLATIONER

VÅRA KUNDER

Vi har turen att arbeta med flera av de bästa i branschen. Här är några exempel.

KONTAKTA OSS IDAG

Välkommen att boka en presentation, ett möte eller ställ en fråga. 

IMAS_logo_white_400-px.png
SITEMAP
KONTAKT
SOCIALT

Kontakta oss

IMAS Sweden AB

Vällebergsvägen 19

45930 Ljungskile

Org.nr. 556723-9552

  • LinkedIn
  • Facebook

© 2020 IMAS Group Sweden AB