Den legendariska nöjesparken High Chaparral kommer att använda IMAS besöksräkningssystem för att öka kundnöjdheten: "Vi vill att våra gäster ska uppleva parken så mycket som möjligt och försäljnings- och besöksdata är en viktig del för att lyckas med detta", säger VD Mathias Bergendahl.
För ett år sedan öppnade High Chaparral en ny upplevelsebutik på cirka 1000 kvadratmeter. Konceptet blev omedelbart en succé; den enda problemet var långa köer där gästerna fick vänta onödigt länge.
– Ingen vill stå i en kö. Vi vill att våra gäster ska uppleva vilda västern så mycket som möjligt när de besöker oss, säger Mathias.
För att lösa problemet har man i år utökat antalet kassaapparater från 10 till 20 samt att man nu kommer att använda försäljnings- och besöksdata för att effektivisera personalens schemaläggning.
"Vi tror att kombinera besöks- och försäljningsdata är det smartaste sättet att uppnå detta"
– Vi kommer att använda antalet kvitton och antalet besökare för att göra prognoser som hjälper oss att göra bättre schemaläggning, förklarar Mathias.
Lärdomar från pandemin: hitta rätt kapacitetsnivå
För närvarande finns inga begränsningar för antalet besökare i Sverige, men nöjesparken kommer även fortsättningsvis att ha en begränsning på antalet gäster.
– Under pandemin lärde vi oss bland annat att kundnöjdhet ökade när det var färre gäster i parken. Det handlar om att hitta rätt kapacitet och att kunna betjäna dina gäster.
Om High Chaparral
High Chaparral är en nöjespark inriktad på amerikansk västern med cirka 175 000 besökare per år. Parken ligger nära Värnamo, Sverige.
Om IMAS Group
IMAS förser köpcentrum, butiker, retailkedjor, städer och offentliga aktörer med information om antalet besökare, rörelsemönster och mer avancerad statistik om kön, ålder och uppehållstid.
Kolla in vårt nya personalplaneringsverktyg
IMAS Staff Planner omdefinierar vad personalplanering i en butik är genom att kombinera besöks- och försäljningsdata. Missa aldrig ett tillfälle att optimera butikens resurser! Läs mer.
Comments