top of page
Skribentens bildHjalmar Brage

IMAS Group hjälper Søstrene Grene med analys av besöksdata

2023 har Søstrene Grene fått hjälp av IMAS Group att samla in och analysera besöksdata för alla sina butiker. Nu när året går mot sitt slut passade vi på att byta några ord med Niklas Holz på Søstrene Grene, som bland annat säger att ”vi som kunder tas på största allvar och supporten är proaktiv, positiv och alltid snabbt."

 

Läs om hur IMAS Group och Søstrene Grene har byggt ett nära samarbete tillsammans och därmed hittat ett framgångsrikt sätt att hantera butikernas besöksdata.



Allt började med att Søstrene Grene ville ta reda på om de hade den bästa tillgängliga lösningen på marknaden för att samla in besöksdata. Efter rekommendationer från kollegor kom Niklas för första gången i kontakt med IMAS.

 

– Vi letade efter en konkurrenskraftig lösning med hög servicenivå. Vi ville inte ha för mycket – men samtidigt inte för lite, säger Niklas Holz, som jobbar som International Business Developer på Søstrene Grenes Import A/S.

 

Ett samarbete präglat av pålitlighet och ödmjukhet

Tidigt i processen stod det klart att IMAS skulle gå många kilometer för att få till ett samarbete med Søstrene Grene.

 

– Jag förstod att IMAS verkligen ville samarbeta med oss, men samtidigt sålde de sig inte för mycket. För oss var det viktigt att få en partner som framstod som både pålitlig och ödmjuk. IMAS lovade inte för mycket och de har levererat mer än vi förväntat oss.

 

Niklas berättar att samarbetet 2023 har präglats av tålamod och stor förståelse för varandra, ett samarbete som har möjliggjorts tack vare ett bra avtal för båda parter.

 

– IMAS ville verkligen förstå våra behov och jag kan bara säga att den dagliga supporten och leveransen från Torben Aksel Sørensen, David Kern Sloth och deras support på IMAS är oöverträffad. Vi som kunder tas på största allvar och supporten är proaktiv och omedelbar.

 

Konkurrenskraftig lösning

På frågan om vilka tjänster och vilken typ av tjänst IMAS har levererat till Søstrene Grene svarar Niklas att de har fått en konkurrenskraftig lösning.

 

– IMAS är öppen för nya lösningar och ser möjligheter, oavsett om det är en ny dashboard i Xperio, häng i butik, leveranser, förbeställning mm. De föreslår också nya projekt, och återigen utan att överdriva – de ger proaktiv kundservice som ger sinnesfrid. IMAS ligger i framkant, men utan att trycka på.

 

Stora tillväxtambitioner för Søstrene Grene

Sammanfattningsvis, skulle du rekommendera IMAS till andra?


– Ja, utan tvekan. Søstrene Grene har stora tillväxtambitioner och IMAS är med på den resan.


– I slutet av 2023 kommer vi att nå 280 fysiska butiker och IMAS kommer att fortsätta vara en stark partner på vår vidare resa, säger Niklas Holz på Søstrene Grene.

 

Om IMAS Group

Genom att använda den senaste tekniken och expertis inom insamling av intelligent besöks- och försäljningsdata, gör IMAS Group det möjligt för kunder att fatta välgrundade beslut. IMAS Group har en global närvaro med kontor i Europa, Indien och Sydostasien.


Om Søstrene Grene

Søstrene Grene är en dansk familjeägd detaljhandelskedja som grundades 1973 och kedjan har för närvarande 280 butiker på 16 marknader över hela Europa.

Comments


bottom of page