top of page

Naoufal Chaghouani: Om hans roll på IMAS Group och utvecklingen av besöksdata

Möt Naoufal Chaghouani, vår Key Account Manager på IMAS Group Germany i över 7 år. Naoufal fungerar som en viktig brygga mellan IMAS operativa avdelningar, inklusive försäljning, projektledning och vår tekniska organisation. Här delar Naoufal med sig av sina insikter om hur landskapet för besöksdata kommer att förändras under de kommande fem åren, framför allt dess växande betydelse inom nya sektorer.

Naoufal Chaghouani är Key Account Manager på IMAS Group Tyskland

Arbetar som: Key Account Manager IMAS Group Germany


År på IMAS Group: Lite mer än 7 år


Vad jobbar du med på IMAS?

Jag fungerar som ett slags gränssnitt mellan alla operativa avdelningar på IMAS Tyskland. Speciellt försäljning, projektledning och vår tekniska organisation.


Vad gillar du mest med ditt jobb?

Jag tycker om mångsidigheten i mitt jobb och att samarbeta med olika människor på IMAS och på kundsidan.


Vilka förändringar förväntar du dig i besöksdata under de kommande 5 åren?

Jag förväntar mig att analyser blir allt viktigare i alla branscher. Till exempel så har besöksräkningen inom detaljhandeln utvecklats från att endast räkna antal människor in och ut till fördjupade analyser av besökarnas beteende.

Vi kan också se en massiv ökning av användningen av besöksdata i mer okonventionella miljöer som industrier.

I takt med att tekniken går framåt och AI blir mer utbredd kommer värdet av besöksdata bara att växa. Vi kan förvänta oss förbättringar av både kvaliteten och variationen av data som samlas in. Dessutom kommer även okonventionella miljöer att börja använda besöksdata för att underlätta automatiseringen av olika system genom gränssnittsstöd.


Vad tycker du om att göra när du inte jobbar på IMAS?

Jag tycker om att idrotta och spendera kvalitetstid med min fru och våra två små barn, 1 och 4 år.


Om IMAS Group

IMAS Group är en leverantör av innovativa besöksräkningslösningar som ger städer, företag och organisationer möjlighet att optimera verksamheten, förbättra besökarnas upplevelser och driva tillväxt. Med hjälp av den senaste tekniken och expertis inom dataanalys gör IMAS Group det möjligt för kunder att fatta välgrundade beslut baserat på besöksdata. IMAS Group har global närvaro med kontor i Europa, Indien och Sydostasien.





bottom of page